3 Ekim 2012 Çarşamba

Motivasyon Mektubu Nasıl Yazılır ?


İspanya/ Malaga, Costa del Sol -Güneşin Sahili




















 İlk   olarak   “40 Soruda Avrupa Gönüllü Hizmeti ”     adresindeki  tüm bilgileri   dikkatle okursanız, European Voluntary Service (EVS)- Avrupa Gönüllü Hizmeti (AGH)  tam olarak kafanızda şekillenecektir.  

Size tavsiyem: motivasyon mektubu nasıl yazılır sorusu öncesinde kafanızda gitmek istediğiniz ülke ve çalışmak istediğiniz proje konularını netleştirmeniz.. Proje konusu, gitmek istediğiniz ülkede çalışacağınız alandır ve motivasyon mektubu içerisinde mutlaka belirtilmesi gerekir.  Evsdatabase sayfasından soldaki "Filter list by" seçeneğinin altında bulunan seçeneklerden "country" kısmından  gitmek istediğiniz ülkeyi ve  "project topics" seçeneğinden de çalışmak istediğiniz proje konusunu seçebilirsiniz.

      Kuruluşlara bakarken sayfanın en sağında bulunan tarihleri göz ardı edebilirsiniz, bu tarihlerin sizin başvurunuzla hiçbir alakası bulunmamaktadır. Proje tarihleri maalesef evsdatabse sayfasında yer almıyor.

(Motivasyon mektubunun yanında CV'nizi de hazırlamanız gerekli, AB'nin ortak standartları sağlamak için oluşturduğu Europass CV sistemini kullanmanız daha iyi olacaktır)

Gitmek istediğiniz bir ülke olabilir ve ‘Fransa olsun da hangi proje konusu olursa olsun’ diyebilirsiniz ya da ‘gençlik konusu olsun da ülke fark etmez, her yere giderim’ ya da ‘İtalya’da çocuk konulu projeler alanında çalışan bir kuruluş arıyorum’ gibi bir düşünceniz olabilir… Önemli olan düşüncelerinizi ev müstakbel ev sahibi kuruluşunuzun hoşlanacağı şekilde AGH motivasyon mektubunuza aktarmak.  Eğer gönderici kuruluşunuzun projesine seçilmiş olarak gitmiyorsanız, kabul alacağınız kuruluşu kendiniz bulmak durumundasınız ve kuruluşların sizi kabul etmesini sağlayacak olan en önemli etmen motivasyon mektubunuzdur.

Feria De Malaga
Motivasyon mektubunuzda proje konusuna neden başvurduğunuzu ve o ülkeyi neden istediğinizi yazmanızı önemle tavsiye ederim. Bu durumu şu şekilde düşünebilirsiniz; siz ev sahibi kuruluş olsaydınız proje konunuz üzerinde daha önceden çalışmış ya da bu konular hakkında bilgi sahibi, gönüllülük deneyimi olan, ne istediğini bilen ve bulunduğunuz ülkenin kültürüne meraklı, dilini öğrenmeye istekli ve motivasyonu yüksek bir gönüllüyü mü tercih ederdiniz yoksa ‘evet, bence gönüllülük çok iyi bir şey, ben de zaten bir Avrupa’yı görmek istiyordum, ülke filan fark etmez, yeter ki kabul alayım’ yaklaşımında bir gönüllüyü mü tercih ederdiniz? Ayrıca ‘ben sizin ülkenizi çok severim, hep sizin ülkenize gitmek istemişimdir..’ gibi bir yazı da kesinlikle önermem, ülkeyi (İtalya, Fransa, Romanya, Bulgaristan…) açıkça belirtin ve o ülkeyi neden seçtiğinizi de yazın ki ‘kardeşim uğraştırmayın beni, yüzlerce kuruluşa başvurmayı düşünüyorum ben daha, hiç seçici değilim, her bir ülke için ayrı motivasyon mektubu hazırlayamam, olduğu kadar artık’ gibi bir izlenim oluşturmasın. Bu şekilde genel ifadeler yazarsanız gerçekten yüzlerce kuruluşa başvurmak zorunda kalabilirsiniz.

Mesela ‘ben kültür-sanat konulu projelerle ilgiliyim, özellikle heykel sanatı ile ilgili birçok kitap okudum ve okuduğum kitaplar sonrasında İtalya’ya olan ilgilim arttı, İtalya Rönesans Dönemi’nin en iyi heykellerinin olduğu ülke ve İtalya’ya giderek bu heykelleri görmeyi, İtalyan kültürünü tanımayı ve keşfetmeyi çok istiyorum’ tarzı bir yazı olabilir. Not: bu yazdıklarımı direk yazmayın bence J biraz yaratıcı olun, mesela wikipediadan ülkelerin tarihleri ve kültürleri ile ilgili bilgi edinebilirsiniz. Çek Cumhuriyeti’nin Prag’ı ilginizi çekmiş olabilir, ya da Finlandiya’nın gece-gündüz dengesi ve doğal güzelliği sizin bu ülkeye ilgi duymanıza neden olmuş olabilir…  Ayrıca proje konusunu, gitmek istediğiniz ülke ve ilgi alanlarınızı bu şekilde birbirine bağlı olarak belirtebilir ve yazacağınız motivasyon mektubu içerisinde konu bütünlüğünü sağlayabilirsiniz.

Avrupa Gönüllü Hizmeti için motivasyon mektubunda paragraflardaki konu bütünlüğü önemlidir. Bir paragrafa ‘ben spor yapmaktan hoşlanırım. Daha önce 2 ay fotoğraf kursuna gittim. En sevdiğim yönlerim çok girişken olmam ve herkesle kolayca kaynaşabilmem. Fransa’da evs yapmak istiyorum, beni seçerseniz sevinirim. Bence gönüllülük çok iyi bir şey, herkes gönüllü olmalı. En sevdiğim spor tenis oynamak, lisede 3 ay tenis kursuna gitmiştim. İktisat bölümünden mezun oldum. Fotoğraf çekmek hobilerim arasındadır. Gençlik projeleri konularında çalışmak istiyorum çünkü çok severim. Daha önce Fransa’ya tatile gitmiş, Fransa’ya hayran kalmıştım bu nedenle Fransa’da EVS yapmak istiyorum’ gibi karmaşık bir yazı yazmamalısınız!  Paragrafların bir bütünlüğü olsun ki, okuyan sizin niyetinizi, isteğinizi ve meziyetlerinizi iyice anlasın.

   Mesela ilk paragrafa kendinizi tanıtarak, isminizi, yaşınızı ve yaşadığınız şehri (ya da nereli olduğunuzu) yazabilirsiniz. Fazla detaya girmenizi önermem. Mesela ‘aslen Urfalıyım ama 10 yıl önce Bursa’ya taşındık..liseyi burada okudum, sonra da üniversite okumak için Burdur’a gittim’ yazmasanız iyi olur. Mektubunuzu okuyan bir Urfa, Burdur ve Bursa illerini nereden bilsin? Okuyacak yüzlerce motivasyon mektubu varken hayatta haritaya açıp Urfa nerede diye bakan olmaz.. Örneğin bunun yerine genel olarak ‘Bursa/Türkiye’de yaşıyorum, Türkiye’nin büyük şehirlerinden birisidir..’ tarzı yazabilirsiniz. Ya da yaşadınız yerin ev sahibi organizasyonun şehri ile benzerliği-farklılığına yorum yapabilirsiniz.  Kuzey ülkelerinden gelen bir çok motivasyon mektubunda güneyin sıcak iklimini çok beğendikleri yazıyor mesela...  Daha sonra okuduğunuz ya da mezun olduğunuz okulu, ne zaman mezun olacağınızı ve ne zaman Avrupa Gönüllü Hizmeti'ne katılmak istediğinizi yazarak devam edebilirsiniz.


Sevilla, İspanya

















Diğer bir paragrafta neden o proje konusunu seçtiğinizi ve neden o ülkeyi seçtiğinizi bağlantılı olarak anlatabilirsiniz. Yine paragrafa proje teması ile ilgili daha önce deneyimlerinizi, ÖZELLİKLE daha önce bu konuda varsa GÖNÜLLÜLÜK deneyimlerinizi, ya da bir şekilde bu proje konusu hakkında bir faaliyette bulunup bulunmadığınızı belirtebilirsiniz. Hatta kariyer hedefinizin ne olduğunu ve projeye kabul edilmenin bu hedefinize katkılarını (eğer varsa) anlatabilirsiniz. 

Mesela ‘ben çocuklarla vakit geçirmeyi çok seviyorum, bu nedenle Türkiye’de çocuklar ile çalışan bir kuruluşta gönüllü çalışıyorum (adı neyse yazarsınız ve kısaca kuruluşu tanıtırsınız genel olarak). Bu nedenle çocuk konulu projelerde evs yapmak istiyorum, özellikle dar gelirli ailelerden gelen ve okumak istemeyen çocuklar ile ilgili deneyim edinerek geri döndüğümde bu deneyimlerimi gönüllü olarak çalıştığım kuruluşumda aktif olarak kullanmak istiyorum’ tarzında bir ifade olabilir. Ya da örneğin üniversitede öğretmenlik okudunuz ve sizin gittiğiniz ülkede farklı ülkeden çocuklarla çalışmanın ve farklı öğretim metotları öğrenmenin bakış açınızı değiştireceğini ve mesleğinize katkıda bulunacağını yazabilirsiniz. Tek yapmanız gereken yaratıcı olmak ve kendinizi iyi ifade etmek :)

    Örneğin çevre ile ilgili bir projeye başvuruyorsanız daha önce çevre ile ilgili geri dönüşüm projesine katılmış olmanız, çevre konularında aktif bir örgüte üye olmanız ve projelerine katılmış olmanız ve motivasyon mektubunuzda çevreye duyarlılığınızı vurgulamanız bu konuya olan ilginizi ve motivasyonunuzu gösterir. Eğitim-spor ile ilgili projeler için üniversitede dağcılık kulübünde olmanız veya uzun yıllar okul takımında basketbol oynamanız iyi bir deneyim olacaktır.

Ancak ‘ ben dil öğrenmek amacıyla Fransa’da EVS yapmak istiyorum ’ tarzı ifadeleri tavsiye etmem çünkü dil öğrenmek bu programın çıktıları arasında olsa da program amacı değil ve müstakbel ev sahibi kuruluşunuzda olumlu etki bırakmaz.

Madrid, İspanya

Olumlu etki bırakmayacak cümlelere daha önce incelediğim ve bir türlü kabul almayan mektuplardan bir kaç örnek vermek istiyorum: 

'İleride daha rahat iş bulmam için Fransızcamı ilerletmem gerekiyor ve ailemin beni Fransa'da dil kursuna gönderecek geliri olmadığı için Avrıpa Gönüllü Hizmeti'ne katılmak istiyorum, beni seçerseniz bana büyük bir iyilik yapmış olursunuz' (AGH projeleri dil kursu değildir)


'İngilizcemi geliştirmek istiyorum ancak İngiltere'deki dil kursları çok pahalı olduğu için EVS yapmak daha mantıklı geldi' (AGH projeleri dil kursu değildir)

'Üniversitede İspanyol Dili ve Edebiyatı okudum ancak fazla pratik yapacak imkanım olmadı, EVS ile İspanya'ya giderek İspanyolca pratik yapmak istiyorum'(AGH projeleri dil kursu değildir)

'Eramus ile yurt dışına çıkabilmek için yeteli not ortalamasını sağlayamadım, neredeyse tüm arkadaşlarım gitti, ben de yurt dışına gidip görmek istiyorum ve bu nedenle EVS yapmaya karar verdim'(EVS projeleri bedava yurt dışı/ ücretsiz yurt dışı için bir yol değildir)

'Her türlü proje konusu bana uyar: çocuk çalışmaları, gençlik çalışmaları, yaşlı bakımı,   çevre, kültür sanat, şehir ve kalkınma, bilgi iletişim, cinsiyet eşitliği...' (Hiç kimsenin bu kadar geniş ilgi alanı olmaz, ne iş olsa yaparım gibi bir mantık uyandırır ve seçici olmadığınızı göstermenin yanında tek amacınızın yurt dışına çıkmak olduğunu da ifade eder)

    'Ailemin beni yurt dışına gönderecek geliri olmadığı için EVS yapmaya karar verdim, gezmek istiyorum' (tek amacınızın gezmek olduğunu ve EVS'i kendinize sponsor olarak gördüğünüzü belirtir)

    'Üniversitede okuduğum bölüm dolayısı ile çevre projesinde çalışmak istiyorum çünkü bu deneyimimi yurt dışında staj olarak gösterebilirim ve geriye döndüğümde daha rahat iş bulacağım için AGH yapmak istiyorum' (kültürel, bireysel ve diğer amaçlarına rağmen EVS'yi sadece iş deneyimi olarak baktığınızı gösterir)

Gitmek istediğiniz ülkeye ve çalışmak istediğiniz proje konularına karşı olan tutkunuzu belirtmeniz ve kesinlikle istediğinizin bu olduğunu mektuba yazmanız bu konudaki kararlılığınızı gösterecektir ve sizin için artı olacaktır.

    AGH/EVS motivasyon mektubu konusu gerçekten kişiye özel ve genel kalıplara sığdırılamayacak bir konu. Bu güne kadar  onlarca kabul almış mektup okudum..hiç birisi birbirine benzemiyordu ..


Yine de genel olarak mektubun devamında nelerden bahsedeceğinizle ilgili olarak en kısa yol şudur: örneğin Almanya’ya gitmek istiyorsunuz, evdatabase linkinden Almanya seçerek, Almanya’daki kuruluşların sayfalarına göz atın ve gitmek istediğiniz şehirler-bölgelerdeki ya da istediğiniz proje konularında çalışan kuruluşların sayfalarından nasıl bir gönüllü profili istediklerini okuyun. Örneğin çocuklarla ilgili projelerde çalışan bir kuruluşun sayfasında;

-daha önceden çocuklarla çalışmış olmak
-origami, dans, çocuk oyunları konularında bilgi sahibi olmak
-(eğer çocuklara boş zamanlarından aktivite sağlayan bir kuruluş ise) hafta sonu çocuklarla ilgilenebilecek ve hafta içi izin günlerini kullanmaya istekli 
-toplumun farklı sosyal yapılarından gelen çocuklar ile daha önce çalışmış..



Catedral de la Almudena, Madrid 
bir gönüllü istediklerine dair ifadeler bulunabilir. Hatta kuruluş, kendi ülkesinin dilinin gönüllü tarafından temel düzeyde yada orta düzeyde bilinmesini de isteyebilir. Şahsen İspanya’ya başvururken bazı kuruluşların sayfalarında ‘orta/temel düzey İspanyolca bilgisi olan gönüllüleri tercih ediyoruz’ ifadesini gördüm. 

    Kuruluşların sayfalarından aradıkları gönüllü profili tanımlaması, sizi motivasyon mektubunuza neler yazmanız gerektiği konusunda yönlendirecektir. Örneğin yukarıdaki örnekteki gibi bir çocuklarla ilgili projelere başvuracaksınız: motivasyon mektubunuzun bir paragrafına  ‘ projeniz tam olarak istediğim proje çünkü; ben daha önce … derneğinde gönüllü olarak çocuklarla çalıştım, orada çocuk oyunları, origami vs. hakkında deneyim edindim, oldukça güler yüzlü ve girişkenim, çocuklarla çok rahat iletişim kurarım, ayrıca çalışma saatlerinin esnek olması, hafta sonu çalışma gibi durumlar beni rahatsız etmez…ayrıca projenize … deneyimlerimle katkı sağlayabileceğimi düşünüyorum.’ şeklinde yazabilir ve tam da onların aradıkları gönüllü olduğunuzu üstüne basarak belirtebilirsiziniz :) Motivasyon mektubunuzu okuduklarında ‘evet aradığımız gönüllü!!!’ demeliler.


    Çalışmak istediğiniz alanda deneyiminiz yoksa, deneyim edinerek kendinize artı puan katabilirsiniz.  Örneğin gençlik projeleri alanında çalışmak istiyorsunuz. Ve kuruluşunuz sayfasında gençlik aktiviteleri ile ilgili deneyim sahibi, girişken vs. bir gönüllü profili istemiş. Eylem 1.1 gibi bir gençlik değişim programı ile yurt dışına giderek (bu tarz bir programa katılmak için gençlik aktiviteleri olan bir sivil toplum kuruluşuna üye olmalısınız, aids karşıtı bir kuruluş, kadın dernekleri vs. olabilir ya da Facebookta çeşitli sayfalardan projeler için katılımcı arayan derneklerle çalışabilirsiniz, bu konuda hiçbir fikriniz yoksa da benimle iletişime geçin, ben sizi yönlendiririm)   bir gençlik değişim programına katıldığınızı ve bu programdaki deneyimleriniz sonrasında gençlik projelerinde çalışmaya karar verdiğinizi belirtebilirsiniz.

Bu tarz gençlik değişimlerine katılmanızı tavsiye ederim, bu sayede farklı ülkelerden gençler ile tanışıp, diyalog kurabilirsiniz ve aralarında ev sahibi kuruluşta çalışan-ya da aktif olan birisi olabilir ve size kendi Avrupa Gönüllü Hizmeti projeleri için AGH yapma konusunda referans olabilir...

Örneğin çocuklarla ilgili bir projede istiyorsanız Türkiye’de çocuklarla ilgili bir gönüllü kuruluşa üye olup,  bir süre deneyim kazanıp bu deneyimlerinizden bahsedebilirsiniz.


    Motivasyon mektubunuza daha önce iş deneyiminiz varsa belirtmenizi tavsiye ederim, özellikle projeye yardımı dokunabilecek bir deneyiminiz varsa mutlaka açıklayın. Hatta daha önceden gittiğiniz kurslar, aldığınız eğitimler gibi faktörleri de - proje ile ilgiliyse mutlaka belirtin. Örneğin kültür sanat projeleri için yollayacağınız motivasyon mektubunda daha önce fotoğraf eğitimi aldığınızı ve fotoğraf çekmenin favori hobiniz olduğunu belirtmeniz size artı puan katacaktır.

Hiç ilginizi çekmeyen bir konuda uzun dönem EVS yapmanızı hiç tavsiye etmem açıkçası, çünkü gerçekten bir işkence haline gelebilir. Proje konuları incelediğinizde ilginizi en çok çeken ve daha önceki aktivitelerinizle ilgili olan konulara yönelmenizi öneririm.


AGH motivasyon mektubunda İngilizce'yi düzgün kullanmaya dikkat edin. Müstakbel ev sahibinizin ne yazdığınızı anlamasını istiyorsanız; anlatmak istediğiniz ifadelerin İngilizcede nasıl karşılık bulduğunu öğrenip o şekilde yazmanızı şiddetle öneririm.  Türkçe’den İngilizceye yapacağınız kötü çevirmeler müstakbel ev sahibinizin motivasyon mektubunuzdaki ifadeleri anlamamasına neden olur. ‘elinden gelen her şeyi  yapmak’ deyimi İngilizceye ‘he did everything coming from his hand’ olarak çevrilmez, ‘he did his best’ diye çevrilir. Türkçe’deki ifadeleri doğrudan İngilizceye çevirmenin oldukça komik bir örneği olarak intenetten bir örnek vermek istiyorum… Bu yazıyı (buraya tıklayın) ancak bir Türk anlar J Ama ev sahibiniz anlamaz ve sizin motivasyon mektubu çöpe gider… Motivasyon mektubundaki çevirilere dikkat!! Bu konuda İngilizcesi iyi olan birinden yardım alabilirsiniz. Mektubunuzun süper bir İngilizce ile yazılmasına gerek yok, kelime hataları ya da harf hataları olabilir, sonuçta İngilizce hiçbirimizin anadili değil, ancak karşı tarafında da ne yazdığımızı anlaması gerekli, değil mi?


Cordoba, İspanya
Mektupta bildiğiniz dilleri ve seviyelerini belirtin. (bunu zaten CV hazırlarken de yapacaksınız ama motivasyon mektubuna yazmakta da fayda var) Hatta dili nerede öğrendiğinizi, ne kadar eğitim aldığınızı da belirtebilirsiniz. Diyelim ki Fransa’ya başvuracaksınız ve ev sahibi kuruluş sayfasında aradığı gönüllü profilinde ‘temel düzeyde Fransızca bilen’ bir gönüllü istediğini belirtmiş… sizin de bu şekilde bir deneyiminiz varsa mutlaka mektubunuza yazın ‘Ben lisede Fransızca dersi aldım ,temel düzeyde biliyorum’ ya da ‘üniversitede Fransızca hazırlık okudum, ileri düzey Fransızca biliyorum. Üniversitede part time çalıştığım uluslar arası kongrelerde konuşma/anlama seviyemi de geliştirme imkanı buldum ’  ifadesi AGH motivasyon mektubunuzun dikkat çeken bir parçası olacaktır. AGH yapan birisi olarak dil konusunun önemli olduğunu düşünüyorum. Bununla ilgili AGH İçin Yabancı Dil Ne Kadar Önemli? yazımı okumanızı tavsiye ederim. 

Yine daha önceden çok kültürlü ortamlarda bulunmanız da sizin için bir artıdır ve bu şekilde bir deneyiminiz varsa belirtmenizi tavsiye ederim. Önceden Erasmus ile yurt dışına çıkmış olmanız, yurt dışında bir ülkeye kısa süreli bir dil kursuna gitmeniz, birkaç gençlik projesine katılarak Avrupa’nın çeşitli ülkelerinde bulunmuş olmanız, çalıştığınız iş yerinde (örneğin bir ziraat mühendisi olabilirisiniz ve çalıştığınız firmadaki iş arkadaşlarınız Hollandalı olabilir..sizin de Hollanda’ya ilgiliniz bu şekilde ortaya çıkmış olabilir…) okulda Erasmus arkadaşlarınızın olması ve hatta bunlardan bir tanesiyle ev arkadaşı olmanız gibi daha önce yabancılarla iletişim halinde olduğunuz haller varsa bahsedebilirsiniz.

Nerja, Malaga
    Mektupta karakteriniz ile ilgili konuları, boş zamanlarınızı nasıl değerlendirdiğinizi de anlatabilirsiniz. Ben kendi mektubuma ‘gezmeyi ve çok seviyorum, bu nedenle daha önce seyahat içeren işlerde çalıştım, beni seçerseniz İspanya’yı gezmeyi,tarihini ve kültürünü öğrenmeyi planlıyorum.’ yazmıştım. Gençlik aktiviteleri düzenleyen, bu aktiviteleri yürütmek için hem Malaga şehrinin farklı bölgelerinde hem de Avrupa’nın farklı ülkelerinde faaliyetler ve seyahatler içeren bir projeden kabul almış olmam ilginç değil mi ?

 Mektubunuzda aileniz ile ilgili bilgilere yer vermemelisiniz.  Bana ev sahibi kuruluşum ilk günlerde şöyle demişti : 'Türkiye'den gelen mektupların hemen hepsinde adayların ailelerini anlattıklarını görüyoruz ve kendilerini anlatmaları gereken mektuba ailelerini yazmalarına çok şaşırıyoruz...' yeterince açık bir cümle!! Proje için uygun olup olmadığınızı kaç kardeş olduğunuza, proje hakkındaki motivasyonunuzu ya da ailenin kaçıncı çocuğu olduğunuza bakarak anlayamayacakları için siz en iyisi aileniz ile ilgili herhangi bir bilgi vermeyin.

    AGH motivasyon mektubu 1 sayfa civarında olmalı.(en fazla 1 bucuk) ‘Bu kadar bilgiyi nasıl 1 sayfaya sığdırayım, ben yazarım uzun uzun, işleri ne? Okusunlar’ diyebilirsiniz ancak bir kuruluşa bir proje dönemi öncesinde ortalama 150-200 motivasyon mektubunun geldiğini düşünürseniz, müstakbel ev sahibenizin kendi dilinde olmayan sayfalarca motivasyon mektubunu satır satır özenle okumasının imkansız olduğunu anlarsınız. (örneğin Alman bir ev sahibi kuruluş, okuması kolay olsun diye kendi sayfasında motivasyon mektubunu -eğer yazabiliyorsanız- Almanca yazın diye belirtebilir, bu şekilde ilanlara  da sık sık rastlıyorum) 1 sayfadan fazlası sıkacaktır ve anlam bütünlüğü olmayan ya da kendi yazdıklarını tekrar eden mektuplar dikkat dağılacaktır. Her gönüllü adayı 2 sayfa mektup yazsa, ortalama 200 başvurudan.. sadece bir dönem için okunması gereken 400 sayfalık mektup!! Tabi 200den fazla başvuru alan bölgeler de var, başvurduğum İspanya’nın Galiçya bölgesindeki bir kuruluştan gelen mailde ‘tebrikler, sizi 300’den fazla motivasyon mektubu/CV arasından seçtik’ yazıyordu... Tek işleri de mektup okumak değil tabi, proje yürütmek gibi diğer işleri de var J

Hatta bu mektupları okuyanlar Avrupa Gönüllü Hizmeti gönüllüleri de olabilir (örneğin çalıştığım kuruluşa gelen motivasyon mektuplarını okuyup bizden sonraki EVS’lerin kim olacağına biz karar vereceğiz) Durum böyle olunca amacınızı ve deneyimlerinizi,  etkili  ve en önemlisi kısa bir şekilde anlatıp AGH motivasyon mektubunuzu 1 sayfaya sığdırmanızı öneririm.

1 sayfalık motivasyon mektubu; anahtar kelimelere, düşüncelerinizden çok somut eylemlerinize ve deneyimlerinize göz atarak sizi değerlendirmek için yeterli bir alan... Motivasyon mektubunuzu 1 sayfaya indirmenin tek yolu, lüzumsuz cümle kullanmamaktır. Bu yüzden de laf kalabalığı yapıp söylediklerinizi tekrar etmektense yada düşüncelerinizi ve hayallerinizi uzun uzun yazmaktansa,  daha önceki somut deneyimlerinizi, proje konusundaki isteğinizi, projeye ne katabileceğinizi ve projenin size ne katabileceğini, kariyer hedefinizi belirtirseniz kendinize büyük iyilik yapmış olursunuz.  

    Yazdıklarım moralinizi bozmasın,  kendinize güvenin, kuruluşlara sizin gibi başvuran yüzlerce gönüllü olabilir ancak;  motivasyon mektubunuz bu gönüllülerin içinden sıyrılarak mülakata kalacak düzeyde iyi yazılmışsa sorun yok.. 


El Hamra Sarayı- Granada, İspanya
Beni 300'den fazla aday arasından seçen kuruluşa gönderdiğim motivasyon mektubumda anahtar kelimeler; İngilizcemin iyi olması, daha önce fotoğrafçılık eğitimi almış olmam, photoshop bilgimin olması, broşür hazırlamak gibi becelerilerimin olmasıdır. Nitekim gönderdikleri forumda iki adet projeden birisini seçmemi istiyorlardı; ilk proje turizmin arttırılması için bölge tanıtımının yapılması,  dergi vs. görsel sanatlarla ilgili çalışmalardı. İkincisi ise bölge çocuklarının İngilizce öğrenmeleri için hazırlanmış bir projeydi. Projeler belli ve projelere göre aradıkları gönüllü profili de belli… Ve buna göre hangi anahtar kelimelere baktıkları da sır değil :)  Siz ev sahibi kuruluş olsaydınız, bölge çocuklarının İngilizce öğrenmeleri için hazırladığınız bir proje için İngilizcesi temel düzeyde birini projeye kabul eder miydiniz? Ya da turizmin arttırılması için dergi, broşür  çalışmalarını içeren bir proje için kültür-sanat konularında hiçbir bilgisi, ilgisi olmayan ve ‘bence gönüllülük çok önemli bir şey, herkes gönüllü olmalı, ben de gönüllü olmak istiyorum’ şeklinde motivasyon mektubunu doldurmuş  bir gönüllü kabul eder miydiniz?

     Aslında, ilk önce kullanabileceğiniz artılarınızı belirleyerek bu doğrultuda bir proje konusu seçmeniz de mantıklı bir yol olacaktır. Sporla uğraşıyorsanız, spor içeren projelere; kültür-sanatla ilgiliyseniz de kültür-sanat projelerine yönelmeniz, proje konusu ile ilgili deneyim sahibi olduğunuz için seçilme şansınızı arttırır.

Evs için başlayabileceğiniz tarihi de mektubunuzda belirtmenizi öneririm..örneğin ‘Haziran ayında üniversitem bitiyor ve bu tarih sonrasında başlayabilirim’ gibi bir ifade olabilir, hatta ‘önümüzdeki 2 yıl boyunca AGH için uygun olacağım’  tarzında yazarak başvurunuzun önünüzdeki başvuru dönemi ile sınırlı olmadığını da belirtebilirsiniz. Örneğin siz şubat dönemi öncesinde başvurdunuz ancak ev sahibi kuruluşunuz size ‘Eylül dönemi için gönüllü alacağız’ şeklinde bir maille geri dönebilir, bu tarz mailleri saklamanızı öneririm. O döneme kadar kabul almasanız gelen maillere bakarak tekrar başvuru yaparsınız, kabul alırsanız da Facebook sayfalarında paylaşırsınız, gitmek isteyen gönüllüler için kolaylık olur. 


Video, slayt,sunum tarzında motivasyon mektubu hazırlamak istiyorsanız BURADAKİ yazımı mutlaka okumanızı tavsiye ederim!


Kolay Gelsin :)









            Feria de Malaga, Malaga Festivali



















Tarifa, Cadiz, İspanya










14 yorum:

  1. Güzel bilgi, güzel anlatım. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  2. çok ıyı olmuş taptıkların cok mantıklı ve sanırım olması gereken darısı tum EVS sevenlerın başına :)

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler, çok motive edici bir yazı :)

    YanıtlaSil
  4. Düşüncelerini paylaştığın için çok teşekkürler fazlasıyla bigi sahibi oldum sayende :)

    YanıtlaSil
  5. elinize sağlık, teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  6. Yazdıklarınızı uygulayacağım, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık umarım ben de gideceğim ;)

    YanıtlaSil
  8. eleğine sağlık

    YanıtlaSil
  9. bu kadar açık bir anlatım olamazdı
    ellerinize sağlık,iyi ki de okumuşum yazınızı ^^

    YanıtlaSil
  10. Çok teşekkürler aradığımı buldum. ;)

    YanıtlaSil
  11. işte tam olarak böyle hazırlanır, internette karşılaştığım en faydalı yazı olmuş dostum. tebrikler.

    YanıtlaSil
  12. Şu zamana kadar motivasyon mektubuyla ilgili okuduğum en yararlı yazıydı. Teşekkürler İlkay ^^

    YanıtlaSil
  13. Şu zamana kadar motivasyon mektubuyla ilgili okuduğum en yararlı yazıydı. Teşekkürler İlkay ^^

    YanıtlaSil